glasba1_januar19

Besedilo: Matevž Sušnik

Navdušenje nad južnokorejskim bendom Bangtan Boys ne pojenja. Zakaj tudi bi, saj sedmerica izdaja spevne, dobre pop komade. Mladeniči pa ne počivajo na lovorikah slave. Ogromno koncertirajo – na nastopih predstavljajo pesmi z lanskega albuma Love Yourself: Answer in seveda tudi starejše hite. Trenutno prepevajo v Aziji; držite pesti, da pridejo tudi v Evropo. Njihov zadnji hit je Idol, ki ga hvalijo tako oboževalci kot glasbeni kritiki. Če vam to ni dovolj, pa si lahko ogledate še njihov film Burn the Stage: The Movie, ki je izšel ob koncu lanskega leta in smo ga lahko videli tudi v Sloveniji.

Idol

Komad je izšel v dveh različicah – v izvirni prepevajo le fantje, v drugi pa gostuje Nicki Minaj. Samo v Ameriki je singel v enem tednu kupilo okoli petdeset tisoč ljudi. Ob izidu je pesem spodbudila internetni izziv – ljudje so poskušali čim bolje posnemati njihovo koreografijo ob refrenu pesmi. Zanimiva pa je tudi zato, ker lahko v njej poleg elementov tradicionalne korejske glasbe slišite tudi ritem južnoafriškega plesa gwara gwara.

Pomen

Idol govori o sprejemanju samega sebe. Prva kitica pravi, da se ne smemo obremenjevati s tem, kako nas drugi vidijo in imenujejo. Tudi fantje iz zasedbe BTS so postali idoli številnim ljudem, a še vedno so avtonomne in celovite osebe, ki v prvi vrsti sledijo sami sebi. Druga kitica poudari prvo kitico: »S prstom kažejo name, a mi je vseeno. Ne glede na to, kakšen je razlog za kritike, vem, kaj sem, vem, kaj hočem, in se ne mislim za nikogar spremeniti.« V tretji kitici mladeniči zapojejo, da tako kot oni pustijo drugim, da so, kar so, želijo, da tudi drugi to pustijo njim. V refrenu pa odpojejo, da jim nihče ne more preprečiti, da ne bi imeli radi sami sebe. Sporočilo pesmi je zelo jasno: Ne obremenjujte se s tem, kar drugi mislijo o vas. Ste edinstveni in neponovljivi. Nikoli ne boste vsem všeč, zato sledite sebi in si zaupajte. Bodite pogumni in ponosni nase. Bodite nežni do sebe in se imejte radi.

Videospot

Videospot si je v štiriindvajsetih urah ogledalo več kot 45 milijonov ljudi – največ do sedaj, kar se tiče njihovih videouprizoritev pesmi. Poleg tega je postal glasbeni spot, ki je v letu 2018 najhitreje dosegel 100 milijonov ogledov. Tako kot pesem je tudi video navdihnila južna Afrika oziroma tradicionalni ples. Na posnetkih lahko opazite puščavo in afriške živali. Zanimiva pa je tudi koreografija. Ste opazili, da je v bistvu kombinacija plesnih elementov iz njihovih prejšnjih koreografij?

Objavljeno v Pilu, januar 2019