glasba1_februar19

Besedilo: Matevž Sušnik

Miley se je z novo pesmijo Nothing Breaks Like a Heart, ki napoveduje sedmi studijski album, vrnila h country koreninam. Posnela jo je z znanim britanskim glasbenikom in didžejem Markom Ronsonom. Sodelovanje je bilo uspešno, saj je pesem postala zelo priljubljena. Govori o propadli zvezi, z videospotom pa se je dotaknila resnejših tem.

Pomen pesmi

»Nič se ne stre tako kot srce«, prepeva Miley v svoji novi pesmi. Na prvi pogled bi lahko kdo mislil, da s tem opisuje svoje razmerje z Liamom Hemsworthom, s katerim sta se že večkrat razšla, vendar to ne drži, saj sta se konec leta poročila in menda še nikoli nista bila srečnejša.

Pesem se začne z verzi, da je življenje lahko tudi boleče in pusti globoke rane – v tem primeru gre za zvezo, ki se je ohladila, partnerja pa se razhajata. Še vedno se sicer slišita, vendar se ljubezni ne da več rešiti – oba sta ranjena in imata strto srce.

Lahko pa besedilo seveda razumemo tudi nekoliko metaforično: tudi sicer nič ne boli bolj, kot če smo čustveno strti.

Pomen videospota

Videospot je kritika ameriške sodobne družbe.

Začne se s posnetkom otroka, ki se igra s strelivom. Tako Miley kritizira ameriško obsedenost z orožjem in njegovo vsesplošno dostopnost. Množični poboji in streljanje oropajo otroke brezskrbnega otroštva, v najslabšem primeru pa so celo sami žrtve. V videospotu je tudi posnetek deklice, ki se uči streljati – kultura nasilja se prenaša s staršev na otroke.

Na posnetkih lahko večkrat opazimo tudi napise, kot sta »Rada te imam, Miley« ali »Mi smo Miley«. Miley s tem ne želi poudariti, kako priljubljena je, temveč pokaže drugo obsedenost ameriške družbe – z zvezdniki. Namesto da bi se ukvarjali z resničnimi težavami, ki pestijo svet, živijo v namišljenem svetu zvezdnikov.

Miley je kritična tudi do dvoličnosti predstavnikov cerkve – v striptiz klubu je več duhovnikov. S tem želi povedati, da se ljudje, ki naj bi bili steber morale, ne držijo vedno tistega, o čemer pridigajo.

Dotakne pa se še družabnih medijev oziroma tega, da veliko mladih preživi večino prostega časa pred računalnikom oziroma s telefonom.

Pa še nekaj moti Miley, in sicer potrošniška družba. Ljudje hlastajo za dobičkom, kupujejo stvari, ki jih ne potrebujejo, po drugi strani pa so vse bolj odtujeni in sovražni drug do drugega.

Odziv

Čeprav sta bila pesem in videospot marsikje po svetu odlično sprejeta, pa so ju v ZDA sprejeli mlačno. Ali ima to kaj zveze z videospotom, ki kritizira ameriško družbo, presodite sami.

Objavljeno v Pilu, februar 2019